След 130 години загадки, мистерията около Джак Изкормвача е решена. След като е взета ДНК проба от кръвта по шала на една от жертвите му — Катрин Едоус, най-после разкриха самоличността му.Както е известно, това е най-известният сериен убиец в Англия, а и в цял свят. Смята се, че е убил поне 5 жени със съмнителна репутация, а може би и повече. Самоличността му остава загадка почти до днес.

Анализът показва, че става дума за Аарон Комински, бръснар, който живее в Лондон. Космински е главен заподозрян на детективите им, които тогава са водили разследването, но никога не е имало достатъчно доказателство, за да бъде осъден.Въпреки това, повече от 100 години след като е убивал в Лондон, изследователите от университета „Джон Морис“ в Ливърпул са успели да идентифицират прочутия сериен убиец.

Джак Изкормвача е обвинен за убийството на най-малко 5 жени от източната част на Лондон през 1888-ма година. Анализът е направен на база единствените доказателства за убиеца, оставени върху четвъртата жертва — Катрин Едоус. Предполагало се, че кръвта принадлежи на убиеца.

Това не е първи път, когато Комински се свързва с убийствата. Но за първи път твърденията са подкрепени с доказателства.

Повече от 130 години продължава мистерията около Комински. И досега така и не е потвърдена неговата самоличност като виновен за убийствата. Както е известно, Джак Изкормвача е една от най-мрачните фигури в криминалната история на Лондон. Убиецът вдъхновил толкова книги и филми, остава неизвестен повече от 100 години, докато загадката бива разкрита.

За Комински се знае малко. Той е бил полски еврейски емигрант, който се мести в Англия, след като страната му попада под руско влияние. За да избяга от руския царски режим той бяга от страната си.Очевидно е имал психични отклонения, тъй като през 1891 година е изпратен в психиатрична болница. Предвид тежкото си състояние и ужасяващите условия в тези „лечебни заведения“, осем години по-късно умира.

Родът Кенеди изглежда прокълнат. Още преди Джон Кенеди да стане президент, зловещи събития помрачаваха историята на фамилията. Оказа се обаче, че те не са единствените. Джон Кенеди бе застрелян няколко десетилетия по-късно. 

След това и брат му Робърт бе убит при съмнителни обстоятелства. Джон Кенеди — младши загина при самолетна катастрофа малко след като обяви политическите си амбиции за президент. Сега нова смърт застига семейството – Сорша Росън Кенеди-Хил е внучка на Робърт Кенеди и дъщеря на Кортни Кенеди и Пол Хил. Нейната баба Етел Кенеди, съпруга на Робърт Кенеди, съобщи за смъртта й и за огромната загуба на семейството.

Момичето е намерено в луксозния семеен дом в Кейп Код след свръхдоза. В 14:30 следобед те получават обаждане, че момичето е в безсъзнание. Направено й е изкуствено дишане, дефибрилация и моментално е изпратена в болницата. По пътя обаче умира. Според предварителните прогнози – от свръхдоза.

Сорша прави признание преди няколко години, в което споделя, че е била нападната и малтретирана по особено жесток начин от свой приятел. Прави няколко опита за самоубийство, като отговор на тежката депресия, в която изпада. Баща й е Пол Майкъл Хил – известен от Гилфордската четворка. Той е сред групата младежи, погрешно осъдени като членове на ИРА и виновни за атентатите през 1974. По-късно е реабилитиран.

Полицията вече разследва смъртта на момичето. Семейството й е потресено, най-вече баба й. Това е поредна жестока трагедия за клана Кенеди. Вече тръгнаха слухове, че наследниците на фамилията са прокълнати, пише „Дейли мейл“.

Градски легенди твърдят, че проклятието е хвърлено от една от сестрите на Кенеди. Тя се ражда с увреждания и е подложена на ужасни експерименти от баща си. И до края на живота си не прощава на семейството си.

Тризначките Вяра и Надежда Станчеви се върнаха обратно в Англия и отново са отчаяни. Двете блондинки са бездомни, намират подслон в църква и се молят някой да им помогне, пише Галерия. „Към кого да се обърна?! Нямам дом, живея в църква. Работих 7 месеца, без да ми платят“, изплака Надежда в социалната мрежа. Вяра пък потвърди, че положението и е плачевно, след като някой е подменил документите им, правейки ги „нелегални емигрантки“ в Кралството.

Припомняме, че Вяра и Надежда се бяха върнали у нас, след като журналистът Мартин Карбовски им плати самолетните билети. Двете нямали пари за квартира и храна и водещият решил да им помогне. В предаването му пък те разказаха за годините на ад в Англия. Само месец по-късно обаче сестрите отлетяха обратно за Лондон. Причината – не могли да си намерят работа у нас, а единствено - неприлични предложения за секс срещу пари, по думите на Надежда,пише БЛИЦ

Тук тризначката малко си противоречи, тъй като докато бяха в България, обикаляха нощните клубове и мощно заливаха със селфита, а самата тя не спираше да се хвали, че постоянно получавала предложения за брак. Връщайки се в Англия, двете сестри попадат на поредната „схема“. Запознават се с майка и дъщеря, които им предлагат квартира, а в последствие започват да ги изнудват за наем от £1440. „Този лош късмет няма край“, жалва се Надежда, според която двете със сестра й са главни героини в мащабна конспирация. Преди няколко месеца тя отново вдигна изригна с твърдението, че английските власти са й взели пръстови отпечатъци, за да строят „билдинги“.

 „Търсих си правата навсякъде. Този кошмар няма край. Предлагат ми единствено да си продавам тялото“, оплаква се Надежда. Любопитна подробност е, че самата тя залива социалната мрежа с разголените си и провокативни снимки. И докато Вяра и Надежда мизерстват, сестра им Любов демонстрира висок стандарт на живот.  Лав Станчева обикаля шопинг центровете в Лондон заедно с мъжа си и 1-годишната си дъщеричка. Пазарува се само от луксозни магазини и марки като Calvin Klein и Dior.  „Любов си е добре. Тя си живее охолно. Казва, че иска да ни помага, но не го прави“, обидени са сестрите и./Блиц/

Следващата 2020 година е на Металния плъх според Източния календар. Тя ще донесе както нови проблеми и драматични обрати в живота ви, така и нови радости.

Някои от вас пък ще получат нови големи финансови постъпление.



Плъх (1996, 1984, 1972, 1960, 1948)

През 2020 година ви чакат много значими промени и нови постижения. Най-важното нещо е да не се страхувате от трудностите. Без тях просто не може. Важното е, че всички представители на този знак ще имат много късмет през следващите 365 дни.

Бик (1997, 1985, 1973, 1961, 1949)

Новата година за вас няма да носи кой знае колко проблеми. Може би се надявате, че ще осъществите големите си планове именно през нея, но не си струва, освен ако не решите да вземете нещата изцяло в свои ръце и не сте наистина напористи.

Ще имате успех в повечето неща, с които ще се заемете – семейство, социален живот и финанси.

Тигър (1998, 1986, 1974, 1962, 1950)

Няма да имате никакви финансови проблеми. Лошата новина е, че ви очакват любовни сътресения през втората половина на 2020 година. Много е важно да започнете да се грижите о-добре за здравето си и да се съобразявате повече с околните. Има много голям риск да бъдете предадени, внимавайте.Заек (1999, 1987, 1975, 1963, 1951)

През новите 365 дни е много важно да подходите отговорно към всякакъв вид разходи. Важно е да взимате финансови решения, след като много внимателно сте претеглили всички плюсове и минуси. Не се притеснявайте относно здравето и личния си живот.

Дракон (2000,1988, 1976, 1964, 1952, 1940)

През новата година – тази на Металния плъх, не ви очакват кой знае какви промени. Важно е все пак да не взимате спонтанни и прибързани решения. Отделяйте повече време за себе си и обърнете по-сериозно внимание на здравословното си състояние – няколко прегледа няма да са излишни.

Змия (1989,1977, 1965, 1953, 1941)

През 2020 година най-важно е да се съсредоточите върху здравето си. Годината на Металния плъх е ви донесе много шансове да промените коренно живота си. Вярно е, че за да се случи обаче такова нещо, е нужно още много – трябва да преосмислите ценностите си, да забравите някои хора, които ви дърпат назад и т.н. Като цяло годината ви няма да е особено лесна.Кон 1990, 1978, 1966, 1954, 1942)

Трудностите ви ще бъдат главно в професионален план и в личния живот. Не са изключени и здравословни проблеми. Необходимо е да внимавате какво ви поднася съдбата и да използвате това, което получите навреме. През новата година може напълно да промените сферата, в която сте се развивали досега.

Овца (1991, 1979, 1967, 1955, 1943)

Възможни са трудности и препятствия в личния живот, кавги с колегите, предателство и още куп неприятности от този род. Много е важно да сдържате емоциите си и да анализирате както собствените си действия, така и тези на околните. Всичко ще се реши, просто мислите как да стигнете до правилната посока.

Маймуна (1992, 1980, 1968, 1956, 1944)

Някои представители на този знак ще си купят ново жилище или ще имат дете. Свободните и необвързани представители на този знак според Китайския календар ще намерят сродната си душа. Много важно, по време на „изграждането” на новата си връзка, е да не забравяте, че финансите също са от значение и да се научите да разпределяте бюджета си.Петел (1993, 1981, 1969, 1957, 1945)

2020 година ще бъде много успешна за вас и все пак трудностите няма да бъдат избегнати. Може да измъкнете най-доброто от това, което ви се предоставя, но е важно да не позволявате на емоциите ви да вземат връх.

Куче (1994, 1982, 1970, 1958, 1946)

Годината ще бъде много приятна и лесна за вас. Спокойно може да опитате нови неща, да се заемете с  нови проекти, да започнете да се извявате в ново поприще или пък да свиете семейно гнездо. Намерете повече време за почивка и пътувания.

Прасе (1995, 1983, 1971, 1959, 1947)

Няма да имате финансови проблеми или пък такива от личен план. Годината на Металния плъх ще бъде успешна за вас във всеки един аспект. Важно е обаче да не се отпускате, за да не изплашите късмета си, особено в края на годината. Стремете се към повече, целете се високо и работете усилено. /jenata.blitz.bg

ЗАВРЪЩАНЕТО ВЕЧНО СЕ ОТЛАГА.
ОТ РАБОТАТА РАНО ПОБЕЛЯХ.

ЗАВЪРНАХ СЕ , НО СНИМКА МЕ ПОСРЕЩА.
НАЙ- ТЪЖНИТЕ , НАЙ- СКЪПИТЕ ОЧИ.
ЕДНА СЪЛЗА ГОРЧИВА И ГОРЕЩА,
В ОЧИТЕ ДНЕС, МЕ ПАРИ И ГОРЧИ.

ПОСРЕЩА МЕ ПЕЧАЛЕН НЕКРОЛОГ
СЪС СНИМКАТА ТИ, МАЙКО НАТЪЖЕНА.
СКИТАХ ДЪЛГО ПО СВЕТА ШИРОК.
БОЛКАТА МИ Е НЕСПОДЕЛЕНА .

ЗАКЪСНЯХ ЗА СРЕЩАТА ПОСЛЕДНА.
ЗАКЪСНЯХ ЗА ТОПЛИЯТИ ГЛАС.
ЗАКЪСНЯХ! ИЗМЪЧЕНА И БЕДНА
ИЗГУБИ СЕ. ОТИДЕ СИ ОТ НАС.

ЗАВЪРНАХ СЕ. НАИСТИНА ЗАЩО ЛИ ?
РОДИНАТА НИ СРИНАТА СЪС ВЗЛОМ.
РОДИНАТА – СТРАДАНИЯ , НЕВОЛИ.
А ХОРАТА ОСТАНАЛИ БЕЗ ДОМ.

ПРОДАДЕНА ОТ АЛЧНИ ПОЛИТИЦИ,
БЪЛГАРИЯ РАЗПЪНАТА НА КРЪСТ.
РОДИНА НА ПОВЕХНАЛИ ВДОВИЦИ.
НА ЕМИГРАНТИ, В РЪКАТА ШЕПА ПРЪСТ.

ТОВА ЛИ ДНЕС Е МОЯТА РОДИНА?
ТОВА ЛИ НИ ДЕДИТЕ ЗАВЕЩАХА?
БЕЗ ВОЙНА ДЪРЖАВАТА СЕ СРИНА.
НАПРАЗНО МАЙ, ГЕРОИТЕ УМРЯХА ?????

ПЕЙО ПЕЕВ

Пейо Пеев е роден на 14 октомври 1947 г. в град Ямбол. Пише стихове от детските си години. Започва да пише текстове за песни през 1995 година с оркестър „Кристал“ с ръководител Красимир Христов и певица Тони Дачева. През годините е работил с много певци и певици: Славка Калчева, Мариана Калчева, Орхан Мурад, Нелина, Цветелина, Борис Дали, Десислава, Екстра Нина, Емилия, Милко Калайджиев, Галена и много други.

Установих го днес след смъртта й. Ровех в стария шкаф с документи, за да взема данни, необходими за погребалното слово. Намерих пожълтелия лист, който разкриваше истината. Излиза, че съм осиновен на три месеца и половина. Сестра ми се е родила девет месеца по-късно. Стоях с документа в ръка и се чудех какво да предприема. Да споделя ли с нея още сега, или да изчакам да мине погребението?! Тъкмо бяхме пред делене на имуществото, по настояване на мъжа й. Той беше съседско момче и двамата се обичаха от деца, въпреки че при инцидент тя му беше пукнала главата. Как ли ще реагират? Можех да замълча и прикрия откритието си, но не беше в стила ми. В същото време небето се забули с тъмни облаци и заваля пороен дъжд, придружен с градушка. Това измести получената информация от главата ми и там се настани притеснението. Току-що бяха изкопали гроба. Мисълта, че той ще се напълни с вода, ме ужаси. Бързо скочих в колата, грабвайки рулото с полиетилен, което бях купил за ремонт. Гробищният парк беше на пет километра от града и дъждовните облаци пъплеха след мен. Хвърлих се към мястото и го покрих със светкавична бързина. Тъкмо притисках с камъни краищата, чух шум от кола и забиване на спирачки. Сестра ми тичаше между гробовете с брезент под мишница. Като ме видя, намали ход и видях как лицето й се проясни. Нямахме време да си кажем и дума, когато дъждът рукна над нас. Забързахме към ритуалната зала, където беше положен ковчегът на майка ни.
Самотна свещ гореше близо до нея и цветът й беше същият като на лицето, което обичахме. Щеше ми се това откритие да намали болката от загубата и да ме направи по-недосегаем, но това нямаше как да се случи. Мъката напираше и в двамата и ние прегърнати заплакахме.
– Сестро, днес разбрах, че не съм ти истински брат! – отрони се от устата ми, без да съм готов за този разговор. Очаквах, че тя ще се стъписа, ще ахне от почуда, но това не се случи.
– Зная, мило братче!
– А мъжът ти?
– Защо мислиш, че му счупих главата?
– Нима?… – трепнах аз.
– Да. Искаше да каже и на теб. Не можех да го позволя.
– Мисля, че апартаментът на мама е само твой, вилата също… Не искам нищо. Това, че бях обичан и закрилян в семейството ви, е достатъчно за мен. Освен това съпругът ти ще…
– Едва ли ще поеме риска отново – прекъсна ме тя и ме целуна.
Свещта изпращя и пламъкът се залюля, сякаш облъхнат от нечий дъх.
Бях готов да се закълна, че върху устните на мама се появи усмивка..."
Маруся Николова, "БАБА МИ, БУЛКАТА!"
               


В днешно време световни кинозвезди могат спокойно да бъдат видени в България почти като по булевардите на Холивуд. Арнолд Шварценегер се разхожда из София, Джерард Бътлър осиновява куче от столичен приют, Антонио Бандерас разглежда минерални извори в Сапарева баня…
Страната ни е отворила широко врати за снимки на западни продукции, а заедно с известните актьори у нас влизат сериозни финансови средства и се отварят работни места. Холивудските асове, впечатлени от природните ни красоти, призовават и други да посетят страната ни. Всичко това, колкото и невероятно да звучи, е могло да се случи още преди 50 години, в разгара на социализма – у нас да снимат западни кинокомпании, а по улиците на София, Пловдив и Варна да се разхождат, може би, Ален Делон и София Лорен…

Уви, комунистическите спецслужби засичат преждевременно кроежите за съвместна дейност с капиталистическа Европа. Разтревожени от опасността у нас да нахлуят западно влияние и чужди шпиони, разбиват инициативата, преди да се реализира.
Аферата “Български Холивуд” се ражда в началото на 70-те години на миналия век в София, но разплитането й започва от столицата на Австрия. През май 1971 г. Държавна сигурност /ДС/ засича съмнителен превод на валута – 10 000 шилинга, от България към обявения за “враг на народа” емигрант Цветан Пенев във Виена. Кой плаща на “изменника на Родината” и какво трябва да свърши той?, настръхват тайните служби. Българските агенти в Австрия са вдигнати на крак, за да разберат кой стои зад опасните контакти между социалистическа България и капиталистическия Запад. “Пенев е натоварен от агенция “София прес” да обиколи филмови къщи на запад и да преговаря да снимат игрални филми в България. Бюрото на авиокомпания “Балкан” във Виена е инструктирано да снабди Пенев с безплатни билети за полети. Услугите ще се заплащат в чужда валута “, докладва източник на ДС във Второ главно управление (контраразузнаване). По хванатата вече нишка между Виена и София тайната служба започва разплитането на случая. В “София прес” – агенция създадена да пропагандира в чужбина живота, културата, политиката и туризма на социалистическа България, по онова време има доста сътрудници на ДС, но и хора с идеи далеч от догмите на комунистическата върхушка.

Начело на агенцията е Спас Русинов – бивш секретар на компартията в Михайловград (дн. Монтана), завеждащ отдел “Агитация и пропаганда” в Централния комитет на Българската комунистическа партия и не на последно място кумец на първия партиен и държавен  ръководител Тодор Живков. При тези обстоятелства е трудно дори да се предположи, че инициативата за сътрудничеството със западни кинокъщи не е съгласувана с когото трябва. Макар че мнозина, познавали Русинов, го определят като неудържим авантюрист с нестандартни идеи, осеяли с възходи и сривове кариерата му, но най-вече като човек с остър усет към бизнеса и печалбите. А идеята за кооперирането на “София прес” с европейски кинокомпании е мащабен бизнес план. За отпечатването и разпространението в чужбина на българска литература и трудовете на лидерите на компартията (сред които най-вече на Тодор Живков) на агенцията е необходима модерна печатарска техника на световно ниво, а валутата, с която да се купи, в социалистическа България е кът. Затова Русинов решава да покани западни кинокъщи да снимат у нас с осигурени статисти и впечатляващи локации и декори, за които чужденците ще плащат с марки, франкове и долари. Като допълнителна важна печалба се предвиждат рекламите, които европейските режисьори и актьори ще правят на страната ни.
Предвидил съпротивата срещу еретичната за времето идея, Русинов посвещава в него само най-приближените си. Само думите “бизнес” и “западни артисти” обаче изправят на нокти дебнещата за врагове и шпиони навсякъде ДС. Още повече, че преди да покани западните екипи, Спас Русинов вече е взел заем от капиталистическа банка, установяват тайните служби. И докладват на висшите ръководства: “София прес” е получила 2 млн. долара необезпечен кредит от лондонски филиал на американска банка за закупуване на печатарски машини. За първото погасяване на лихвите от 200 000 долара агенцията няма средства, затова предлага на западни кино къщи заснемане на филми. “На комерческа основа се съгласуват с чужди фирми условия, които засягат сигурността на нашия лагер!”, бесни са шефовете на ДС. Доносниците на режима се добират и до докладна записка до Русинов от зам. директора на “София прес” Трифон Трифонов, която осветява детайли от успешното вече развитие на инициативата. “Цветан Пенев е установил връзка с италиански и западно берлински продуценти в “Орбита”, Тарквиния филм , Сетанта филм, Ангри филм, Феличиони филм и Атлантика Чинематография в Италия, Грека филм и Фортуна филм в Париж, Дегето и Унифокст в ГФР и Нето филм – Виена. Повечето са проявили интерес към нашите предложения, а други са заявили, че непременно ще снимат в България”, докладва Трифонов.
Фигурата на посредника в преговорите поражда още по- силно безпокойство в комунистическото контраразузнаване. Син на стара фамилия от Лом, Цветан Пенев е талантлив журналист и една от авторитетните фигури в емигрантската организация Български национален комитет, поставила си за цел борба с комунистическата власт в България. Той е социалдемократ с доста контакти в политическите кръгове в Европа. През 1956 г. Пенев се връща в родината си и декларира желание да се включи в строителството на социализма, но година по-късно отново бяга на Запад и започва работа в германска кинокъща. Русинов и Пенев се познават още от младостта си в родния Северозапад. Появата в плановете за българо-европейско киносътрудничество на “изменника” Цветан Пенев, подозиран и за агент на чужди служби, обаче убеждава българското контра разузнаване, че снимането на западни филми може да стане параван за шпионски и идеологически атаки към България.
“Със съдействието на “София прес “ западногерманска телевизия вече е заснела филм в закрити за чужденци райони в СССР , а част от лентите вместо в Москва са изпратени за проявяване направо в ГФР”, предупреждават десарите. Със случая се заема и прословутото Шесто управление на ДС (политическата полиция). На мушката са взети и неудобни на властта журналисти и специалисти в агенция “София прес”, макар че повечето нямат нищо общо с плана. “На работа в “София прес” се съсредоточават вражески настроени, репресирани от народната власт елементи”, предупреждават идеологическите полицаи в секретна записка до държавното ръководство. Към документа прибавят и списък на лица, които, според тях, не са пригодни да работят в “София прес”. Сред тях са зам. директорът Трифон Трифонов, театроведката Павлина Войтецка и Анжел Вагенщейн.
За да докажат злостните замисли на “враговете” в агенцията, от ДС изреждат и техни прегрешения като случай, в който “в карта на света, издадена от “София прес”, границата между ГДР и ГФР е дадена само с пунктир”.
След масираната атака на Държавна сигурност на плана за “Български Холивуд” е сложен кръст. “Не зная нищо за преговори с европейски кинокъщи за снимане на игрални филми в България по онова време. Спас Русинов имаше много амбиции. Аз имах свой проект “Интерфилм” за документални ленти, който беше успешен. Не съм изненадан, че ДС ни е следяла, ние вършехме своята работа, те – тяхната!”, каза пред “Труд” Анжел Вагенщайн. Малко след спирането на проекта за заснемане на западни филми у нас Трифон Трифонов е уволнен, а няколко години по-късно и шефът на агенцията Спас Русинов е отстранен и осъден за злоупотреби. Цветан Пенев умира през 1973 г. в Австрия едва навършил 50 години. Близките му и досега се съмняват, че смъртта му е била естествена. Западни кинокомпании не стъпват в България почти до края на 20-ти век. От време на време у нас снимат чужди продукции, но от социалистически страни, които не застрашават устоите на режима. Може би някой ден историята на неслучилия се “Социалистически Холивуд” ще се превърне в кино трилър с участието на български и западни актьори. Макар че истинските шпионски истории рядко излизат на екран – в тях няма луда стрелба и шеметни каскади, а границата между “добри” и “лоши” не винаги е ясна.
Първата лястовица
Снимаме с италианци през 1969 г.
През 1969 г. – две години преди в “София прес” да започнат опити за привличане на западни кинокомпании в България, край Балчик се снима филма “Любовницата на Граминя”, копродукция с Италия. Режисьор е Карло Лидзани, продуцент – Дино де Лаурентис, а в ролите заедно с големия италиански актьор Джан Мария Волонте и изгряващата още звезда Стефания Сандрели играят родните актьори Емилия Радева, Петър Слабаков, Марин Янев, Стоянка Мутафова, Стойчо Мазгалов, Домна Ганева и др. Любовната драма със силен социален оттенък обаче остава за десетилетия единственият общ проект със западно кинопроизводство. По комунистическо време край морето у нас снима филми и източногерманската компания ДЕФА. Уестърните “Синовете на Великата мечка”, “Оцеола” , “Следите на Сокола” с индиански вождове, изиграни от актьора от сръбски произход Гойко Митич, стават любими на милиони в соцлагера.


Най-четени👇

Популярни публикации👇

КОНТАКТИ:

Архив